Będzie światełko w tunelu?

Czytaj dalej
Fot. Edward Gurban
Eliza Gniewek-Juszczak

Będzie światełko w tunelu?

Eliza Gniewek-Juszczak

Za kilka tygodni będą znane pierwsze wyniki analizy ruchu drogowego w centrum miasta. Wtedy magistrat zorganizuje cykl spotkań z mieszkańcami w sprawie budowy tunelu.

Przejazdy kolejowe w Nowej Soli są zamknięte przez około sześć godzin na dobę. Mimo wiaduktu wielu kierowców codziennie stoi w korkach. Rozwiązaniem problemu mogłaby być budowa tunelu pod torami. Ale zanim inwestycja zostałaby zrealizowana w trakcie budowy byłoby z komunikacją w mieście jeszcze gorzej. Ale czy tunel budować ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. Prezydent Wadim Tyszkiewicz podczas ostatniego otwartego spotkania z mieszkańcami przyznał, że będzie to jego najtrudniejsza decyzja.
Trwają prace nad wykonaniem „Analizy wielokryterialnej ruchu drogowego w mieście Nowa Sól w związku z planowaną likwidacją przejazdów kolejowych oraz budową tunelu w ciągu ulicy Wojska Polskiego i podziemnego przejścia pieszo-rowerowego w ciągu ulicy 1 Maja”.

- Pierwsze efekty tych prac poznamy za kilka tygodni i wówczas będziemy mogli zaplanować cykl spotkań z naszymi mieszkańcami w tej sprawie - informuje zastępca prezydenta Jacek Milewski. - Równolegle prowadzimy rozmowy z PKP PLK celem doprecyzowania warunków przyszłej umowy partnerskiej.

Kilka dni temu prezydent Wadim Tyszkiewicz podpisał z zarządem PKP PLK list intencyjny o współpracy w zakresie tej inwestycji.
Jednocześnie trwają rozmowy miasta o współdziałaniu z zarządem i radnymi powiatu.

– Szkoda kasy na tunele. Rozsądniej byłoby wyremontować ulicę Długą oraz Kaczkowskiego, przedłużyć Topolową do Wrocławskiej. Mamy wtedy patrząc od strefy m.in.: przejazd obok działek, wiadukt, przejazd na 1 Maja, Wojska Polskiego, wiadukt do Głogowskiej i super zrobiony przejazd na Ciepielowskiej. Kwestia przedostania się przez tory z jednej strony miasta na drugą rozwiązana. Może kiedyś uda się dokończyć ulicę na strefie II wylotową z miasta na starą S3 – wylicza internauta Robert Burdajewicz.
Zdaniem wiceprezydenta w kolejnych latach, w związku z rozwojem transportu kolejowego czas zamknięcia przejazdów w mieście może się nawet podwoić. – Myślenie o inwestycji kolejowej jest myśleniem o rozwiązaniach komunikacyjnych w perspektywie lat – podsumowuje wiceprezydent.

Eliza Gniewek-Juszczak

Opisuję to, co dzieje się w powiecie nowosolskim, ale także to, co dotyczy mieszkańców całego województwa lubuskiego. Ciekawią mnie przepychanki polityczne, przemiany gospodarcze w regionie i emocjonują ludzkie sprawy. Piszę o religii, ale też tym, co się buduje. Lubię odkrywać ciekawostki Nowej Soli, Kożuchowa, Otynia, Bytomia Odrzańskiego i Nowego Miasteczka oraz wielu innych miejscowości. Publikuję artykuły w Gazecie Lubuskiej oraz na portalach www.gazetalubuska.pl i www.nowasol.naszemiasto.pl.
Chętnie napiszę o Twojej sprawie, wydarzeniu, które organizujesz lub sukcesie, którym chcesz się pochwalić.
Skończyłam filologię polską w Zielonej Górze i dziennikarstwo w Poznaniu. W Gazecie Lubuskiej pracuję od 2016 r.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.