Jarosław Miłkowski

Jedzie pociąg z daleka... Jakie zmiany wiezie?

pociąg pkp Fot. Mariusz Kapała Generalna zmiana? Pociągi pokonują trasy szybciej niż kiedyś.
Jarosław Miłkowski

Od 11 grudnia br. zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy PKP. Zmiany dotyczą zarówno połączeń lokalnych, jak też krajowych.

Jakie zmiany są na północy województwa? Z Gorzowa bezpośrednimi pociągami pojedziemy w trzy strony Polski. O 5.51 nowy pośpiech „Kociewie” zawiezie nas do Trójmiasta (w Gdyni będziemy o 10.58). Od Gorzowa do Krzyża lokomotywa będzie ciągnąć też wagony do Katowic. W stolicy Śląska skład „Dobrawa” będzie o 13.21, jadąc po drodze przez Poznań, Leszno, Wrocław i Opole.

Mniej do Warszawy

Zadowoleni nie będą pasażerowie podróżujący do Warszawy. Jeszcze do soboty 10 grudnia mają oni trzy bezpośrednie połączenia ze stolicą kraju. Za półtora tygodnia z rozkładu zniknie jednak poranne połączenie przez Bydgoszcz i Toruń. Do wyboru zostanie więc tylko jadąca tą samą trasą „Noteć” (wyjazd z Gorzowa o 14.57, przyjazd do Warszawy Wschodniej o 21.47) oraz nocny „Uznam”, który będzie jeździł przez Poznań (start o 23.12, meta o 6.41).

pociąg pkp
Mariusz Kapała Generalna zmiana? Pociągi pokonują trasy szybciej niż kiedyś.

Ostatni skład o 22.18

Powrotne pociągi z Warszawy zameldują się w Gorzowie o 5.32 („Uznam”) i 13.16 („Noteć”). Z Trójmiasta pociąg powróci o 22.18 i będzie to ostatni skład, jaki w ciągu dnia dojedzie do Gorzowa. Dodajmy, że każdy z tych pociągów zatrzyma się na stacjach: Strzelce Krajeńskie Wschód oraz Nowe Drezdenko.

Berlin w zasięgu, ale...

Istotna zmiana dotyczy też pociągu Gorzów - Berlin. Teraz odjeżdża on codziennie o 8.30. W nowym rozkładzie jest on o 5.38, jednak 120-minutową podróż do stolicy Niemiec będzie można odbyć tylko od poniedziałku do piątku. Z Berlina będzie można wyjechać o 18.37 codziennie oprócz sobót.

- Tym, którzy dojeżdżają do pracy w Niemczech, będzie on może i pasował, ale turyści w weekend już z Gorzowa do Berlina czy w drugą stronę nie pojadą - mówi nam Patryk Nisiewicz, miłośnik kolei z Gorzowa.

Piotr Tykwiński z urzędu marszałkowskiego tłumaczy zmiany to dużym zapotrzebowaniem na poranny pociąg do Berlina.

Cztery pośpiechy będą mieli kostrzynianie. O 8.36 od poniedziałku do soboty pojadą do Wrocławia, o 13.07 przez Zieloną Górę do Katowic, o 15.33 i 19.58 (nie licząc sobót) do Szczecina.

Podróż w świat..

.
... będzie można zaplanować sobie z Rzepina. W soboty o 10.16 przez tę stację przejeżdżać będzie pociąg do Moskwy, a w czwartki o 19.03 do Paryża.

Wiele zmieni się na liniach Żary - Legnica i Żary - Węgliniec. W przypadku tej pierwszej połączenia będą obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie, a drugiej - zielonogórski Zakład Przewozów Regionalnych. Co ważne, zwiększy się jednocześnie liczba bezpośrednich połączeń z Żar przez Legnicę do Wrocławia. Będzie ich cztery, a obecnie są dwa. Jeśli chodzi o połączenie z Wrocławia do Żar, to obecnie są dwa a będą trzy. Przy okazji skróci się czas przejazdu na tej linii o 15 minut, co jest konsekwencją prowadzonych remontów. Gdy chodzi o linię Żary - Węgliniec, to tu także zwiększy się liczba połączeń z czterech do pięciu. Czasy jazdy pozostaną natomiast bez zmian.

Szybciej we Wrocławiu

W przypadku Zielonej Góry bardzo ważną informacją jest kolejne skrócenie czasu jazdy z Wrocławia o średnio 13 minut. Najszybszy pociąg pospieszny pokona tę trasę w 2 godziny i 15 minut. Połączenie to będzie obsługiwane przez 11 par pociągów (po jednym w każdym kierunku) w tym 8 par regionalnych i trzech Intercity. O ok. 10 minut krótszy będzie też czas przejazdu z Zielonej Góry do Szczecina. Pociąg pospieszny pokona tę trasę w 2 godziny i 47 minut.

Stop! Stacja Bytnica

I jeszcze dwie nowości. Pierwszą jest dodatkowy poranny pociąg ze Szczecina do Zielonej Góry, który wyjedzie o godz. 6.13. Druga to ta, że Intercity wprowadzi na tej trasie dwie pary pociągów pospiesznych, które będą zatrzymywały się w Bytnicy. Gratka dla grzybiarzy ze Szczecina. Dodajmy jeszcze, że z Zielonej Góry do Poznania dojedziemy pociągiem regionalnym w 1 godzinę i 39 minut, a pospiesznym o kilkanaście minut szybciej. To też konsekwencja przeprowadzonych w ostatnich latach remontów i modernizacji torów oraz otaczającej je infrastruktury.

Jarosław Miłkowski

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.