Młodzi informatycy z Otynia wiedzą, że komputer to nie tylko gry [ZDJĘCIA]

Czytaj dalej
Fot. Edward Gurban
Edward Gurban

Młodzi informatycy z Otynia wiedzą, że komputer to nie tylko gry [ZDJĘCIA]

Edward Gurban

Filip i Sebastian ze Szkoły Podstawowej w Otyniu stworzyli komputerowego dinozaura, który... gryzie. Zbudowali go w ramach światowej akcji ,,Godziny kodowania”.

Dosłownie na całym świecie trwa internetowa akcja dla dzieci pod hasłem „Godzina kodowania”. Drugi rok z rzędu w akcji tej uczestniczą uczniowie Zespołu Szkół w Otyniu, pod opieką Leszka Pańczaka i Szkoły Podstawowej nr 1 w Nowej Soli, pod okiem Jolanty Pańczak.

Julia, Bartosz i Olek prezentują samoloty Lego, które mogą sami uruchomić przy pomocy komputera.
Edward Gurban Julia, Bartosz i Olek prezentują samoloty Lego, które mogą sami uruchomić przy pomocy komputera.

- W zabawie tej chodzi przede wszystkim o propagowanie programowania, tworzenia i rozwiązywania algorytmów i problemów oraz zachęcanie do logicznego myślenia. Każdy uczeń może w tej akcji wziąć udział. Ma ona zachęcić dzieci do tego, żeby nie tylko korzystały z komputera, ale także tworzyły własne produkty, uczyły się tajników informatyki właśnie poprzez zabawę – wyjaśnia nam pan Leszek.

Właśnie czternasty poziom gry Mine Kraft przeszedł Sebastian z 4b w Otyniu i zobaczył na ekranie swój certyfikat

- Obecnie panuje taki trend w edukacji, żeby do zajęć komputerowych dodawać elementy informatyki i wykorzystywać je w nauce matematyki i techniki. W klasach I-III w ogóle nie ma czegoś takiego, a tu dzieci urzeczywistniają własne pomysły, kombinują, szukają rozwiązania. Dlaczego dziecko ma tylko bezmyślnie grać w jakąś grę, skoro może także tworzyć przez siebie wymyślone elementy? – pyta retorycznie pani Jolanta.

Po udanym zakończeniu gry dzieci otrzymują pocztą internetową imienny certyfikat, który mogą wydrukować sobie na pamiątkę. Właśnie czternasty poziom gry Mine Kraft przeszedł Sebastian z 4b w Otyniu i zobaczył na ekranie swój certyfikat. W tym czasie jego kolega Bartek nakreślił własny komputerowy labirynt. Wyszło super!

- Pracujemy w programie Scratch, tworzymy gry, budujemy magiczne klocki Lego, które działają po kliknięciu w komputerze – chwali się Filip. – Chcemy zbudować dinozaura, któremu można do paszczy włożyć palec. Wtedy on lekko ugryzie, gdyż ma w środku zamontowane czujniki. - Jest fajnie, bardzo fajnie, super! – podsumowała krótko ich koleżanka Julia z 6a.
W Szkole Podstawowej nr 1 zastaliśmy uczniów 1a i 5b podczas ,,godziny kodowania”. Młodsi już pracowali w programie Scratch, a starsi kreowali własne wersje poziomów gry Mine Kraft.

- Spodziewam się, że uczniowie ci ucząc się już w gimnazjum będą programowali... roboty – zapowiada pan Leszek. - Jesteście naszą przyszłością – dodaje pani Jola, zwracając się do pracujących przy komputerach dzieci.

Edward Gurban

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.