Remont Kostrzyńskiej spowoduje wielkie utrudnienia w ruchu

Czytaj dalej
Fot. Tomasz Rusek
Tomasz Rusek

Remont Kostrzyńskiej spowoduje wielkie utrudnienia w ruchu

Tomasz Rusek

Napisali do nas Czytelnicy. Dopytują: czy miasto ma już organizację ruchu na czas dwuletniego (!) remontu ul. Kostrzyńskiej? Sprawdziliśmy: jeszcze nie. Ale kilka założeń już jest znanych.

Remont ul. Kostrzyńskiej jest „naj” z kilku powodów.

To bardzo ważne

Jednak jest to także remont, który spowoduje największe utrudnienia. I właśnie o tym piszą do nas w liście Czytelnicy. „Jesteśmy gorzowianami. Mieszkamy i pracujemy przy ul. Kostrzyńskiej. Niektórzy z nas pracują na terenie tzw. Agromy, czyli za wiaduktem. Nie mamy wątpliwości: remont Kostrzyńskiej jest potrzebny. Tylko szaleniec by się temu sprzeciwiał i podkreślamy: cieszymy się z planowanej przebudowy. Ale nieśmiało pytamy: czy jest już znana organizacja tymczasowa ruchu, która będzie obowiązywać w czasie prac? To dla nas bardzo ważne.” - czytamy w mailu.
To nie pierwsze takie dociekanie. O organizację ruchu w czasie remontu pytał nas też m.in. Marek Okupski, który przy Kostrzyńskiej pracuje i dojeżdża do roboty codziennie; dopytywali o nią również pasażerowie MZK, dla których tramwaj wzdłuż Kostrzyńskiej - a torowisko też czeka wymiana - jest jednym publicznym środkiem transportu z Wieprzyc do centrum.

Lekko nie będzie

Wczoraj natychmiast przekazaliśmy pytania dyr. miejskiego wydziału inwestycji Agnieszce Surmacz. Przypomniała, że aktualnie dopiero kończy się przygotowywanie projektu remontu (w zeszłym tygodniu był omawiany z mieszkańcami w sali sesyjnej - padały podobne pytania). - Szczegółowej organizacji ruchu jeszcze więc nie ma, ale ogólne założenia, oczywiście, chętnie mieszkańcom przedstawię - powiedziała.
Co więc już wiadomo?

2017 r. to prace głównie na torowisku i wiadukcie. A co to oznacza dla ludzi? - Utrzymamy przejezdność drogi, dlatego tramwaje będą zastąpione przez autobusy i komunikacja publiczna będzie dostępna, a kierowcy powinni jeździć Kostrzyńską bez większych problemów - uspokajała wczoraj urzędniczka. Co z dojazdem na teren Agromy? - Nowy wiadukt zbudujemy obok obecnego. Założenia są takie, by starym mostkiem można było swobodnie jeździć do czasu oddania do użytku nowego. Jakieś utrudnienia, zwężenia, będą na pewno, ale da się dojechać - dodała dyr. Surmacz.
W 2018 r. zaczną się roboty na jezdni. I - nie ma co kryć - wtedy zaczną się poważne problemy (uwaga: głównie dla kierowców, ponieważ torowisko ma być już wtedy gotowe i tramwaje wrócą na trasy). - Nie ma w planach zamknięcia całej ulicy na cały rok. Remont będzie wykonywany etapami. Jednak potwierdzam: będzie bardzo ciężko, szykują się wielkie utrudnienia, momentami nie da się przejechać. Do objazdów wykorzystamy na pewno ul. Dobrą - powiedziała nam wczoraj A. Surmacz.

Bardziej szczegółowe dane urząd obiecuje przedstawić na kilka miesięcy przed początkiem robót, a potem w ich trakcie, gdy będą się zmieniały rozkopywane odcinki.
Jeśli macie pytania dotyczące remontu, wyślijcie je do nas: [email protected]. Przekażemy je urzędnikom i opublikujemy odpowiedzi.

To trzeba wiedzieć:

Prace zaprojektowano na odcinku od skrzyżowania z ul. Plac Słoneczny do skrzyżowania z budowanym właśnie węzłem drogi S3.

Nowa będzie nie tylko jezdnia i torowisko: powstanie kanalizacja deszczowa, oświetlenie, ścieżka rowerowa i chodniki. Po uwagach mieszkańców chodniki będą także przy domach stojących koło torowiska (obecnie ludzie muszą chodzić po szynach albo po wąskim pasku trawy).

Nie będzie ronda na skrzyżowaniu z ul. Dobrą - powstanie tam klasyczne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną.

Wiceprezydent Łukasz Marcinkiewicz zapewnił mieszkańców, że zamówiony projekt remontu nie zamyka drogi do dobudowania w przyszłości drugiej nitki jezdni oraz dobudowania dodatkowego torowiska.

Tomasz Rusek

Najwięcej moich tekstów znajdziecie obecnie na stronie międzyrzecz.naszemiasto.pl. Żyję newsami, ciekawostkami, inwestycjami, problemami i dobrymi wieściami z Międzyrzecza, Skwierzyny, Trzciela, Przytocznej, Pszczewa i Bledzewa.
To niezywkły powiat, moim zdaniem jeden z najpiękniejszych (i najciekawszych!) w Lubuskiem. Są tam też wspaniali ludzie, z którymi mam szansę porozmawiać na facebookowym profilu Głos Międzyrzecza i Skwierzyny. Wpadnijcie tam koniecznie. Udało się nam stworzyć wraz z ponad 15 tysiącami ludzi fajne, przyjazne miejsce, gdzie znajdziecie newsy, piękne zdjęcia, relacje z ważnych wydarzeń i - codziennie! - najnowszą prognozę pogody. Bo od pogody zaczynamy dzień.


Staram się pilnować najważniejszych spraw i tematów. Sporo piszę o:


jeziorze Głębokim, o inwestycjach, czy atrakcjach turystycznych, ale poruszamy (MY - bo wiele tematów do załatwienia i opisania podpowiadacie Wy, Czytelnicy) dziesiątki innych spraw. 
Dlatego przy okazji wielkie dzięki za Wasze komentarze, opinie, zaangażowanie i wsparcie.



Zdarza się też, że piszę o Gorzowie. To moje rodzinne miasto, które - tak lubię myśleć - znam jak własną kieszeń. Cały czas się zmienia, rozbudowuje, wiecznie są tu jakieś remonty i inwestycje, więc pewnie jeszcze przez lata nie zabraknie mi tematów!



 


Do Gazety Lubuskiej (portal międzyrzecz.naszemiasto.pl jest jej częścią) trafiłem niemal 20 lat temu. Akurat zakończyłem swoją kilkuletnią przygodę z Radiem Gorzów i Radiem Plus, więc postanowiłem się sprawdzić w słowie pisanym (choć mówione było świetną przygodą). I tak się sprawdzam, i sprawdzam, i sprawdzam. Musicie bowiem wiedzieć, że Lubuska sprzed nastu lat i obecna to zupełnie inne gazety. Dziś, poza pisaniem, robimy zdjęcia, nagrywamy filmy, przygotowujemy relację. Żaden dzień nie jest takim sam. I chyba dlatego tak lubię tę pracę.

Lubię też:



  • jazdę na rowerze

  • pływanie

  • urlopy

  • gołąbki

  • seriale

  • lenistwo



nie przepadam za:



  • winem

  • górami

  • ogórkową

  • tłumem

  • hałasami

  • wczesnym wstawaniem (aczkolwiek nieźle mi wychodzi!)



OK, w ostateczności mogę zjeść ogórkową.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.