Tunel w Nowej Soli to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji. Prezydent ogłosił, że jest szansa na realizację. Ale trzeba coś stracić

Czytaj dalej
Fot. Eliza Gniewek-Juszczak
Eliza Gniewek-Juszczak

Tunel w Nowej Soli to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji. Prezydent ogłosił, że jest szansa na realizację. Ale trzeba coś stracić

Eliza Gniewek-Juszczak

Mieszkańcy Nowej Soli nie mogą się doczekać tunelu pod torami. Zdaniem prezydenta Jacka Milewskiego jest realna szansa na tę inwestycję, ale wykonanie będzie kontrowersyjne.

Z 5-6 godzin do 10-12 godzin na dobę ma wzrosnąć łączny czas zamknięcia przejazdu kolejowego do 2030 roku. Ma to być związane ze zwiększeniem wykorzystania torów, tzw. Odrzanki, linii kolejowej Wrocław - Szczecin. O sprawie poinformował prezydent Nowej Soli Jacek Milewski, podkreślając, że w takich okolicznościach, tunel jest coraz bardziej potrzebny, a jego budowa coraz bardziej realna.

Inwestycje w Nowej Soli. Budowa tunelu pod torami

- W PKP trwają prace nad studium wykonalności dla przebudowy „Odrzanki” na trasie Wrocław – Rzepin. Inwestycja ma dostosować tę linie kolejową do prędkości 160 km/h i zostać zrealizowana w nowej perspektywie środków unijnych - wyjaśnia kontekst włodarz Nowej Soli. - Czas na trzecie podejście do zbudowania montażu finansowego nasze miasto – nasz powiat - PKP dla inwestycji: „ Budowa tunelu i przejścia pieszo – rowerowego wraz z przebudową układu komunikacyjnego w mieście w rejonie ulic: Wojska Polskiego, Przyszłości, Matejki, Sienkiewicza, Grota-Roweckiego, Waryńskiego i Zjednoczenia”.

Pozostało jeszcze 70% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Eliza Gniewek-Juszczak

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.