Zanim ścieżka, najpierw wycinka... 160 drzew!

Czytaj dalej
Fot. Alicja Kucharska
Alicja Kucharska

Zanim ścieżka, najpierw wycinka... 160 drzew!

Alicja Kucharska

Mieszkańcy twierdzą, że ścieżka rowerowa jest potrzebna, więc jeśli konieczna jest wycinka kilkudziesięciu drzew - należy to zrobić.

By zbudowano ścieżkę rowerową łączącą Szczaniec i Myszęcin konieczna jest wycinka kilkudziesięciu drzew.

Zakończyły się już konsultacje społeczne, w trakcie których mieszkańcy mogli zadecydować, który wariant przebiegu ścieżki w ich ocenie jest bardziej korzystny. - Większość osób biorących udział w konsultacjach opowiedziała się za tym, by ścieżkę oddalić od krawędzi jezdni - mówi wójt Krzysztof Neryng.

Ankietę konsultacyjną wypełniło 235 mieszkańców. Oba warianty przebiegu ścieżki wiążą się z wycięciem kilkudziesięciu drzew. Pierwszy wariant mówi o przebiegu ścieżki rowerowej oddalonej o 3 metry od krawędzi jezdni, z czym wiąże wycinka około 160 drzew. Druga możliwość zakłada ulokowanie ścieżki bezpośrednio przy krawędzi drogi, jednak w tym przypadku konieczne byłoby wycięcie historycznej alei lipowej, którą porasta 70 lip oraz 37 klonów.

230 osób opowiedziało się za usytuowaniem ścieżki trzy metry od krawędzi jezdni i - co za tym idzie - wycięciu około 160 drzew. Za rozwiązaniem drugim optowało tylko pięć osób.

Mieszkańcy nie kryją, że na ścieżkę rowerową na tym odcinku czekają od dawna. - Ruch tu jest naprawdę spory. I jeśli trzeba wyciąć drzewa, by było bezpieczniej, to niestety, ale siła wyższa - mówi pan Franciszek.

- Sama brałam udział w tych konsultacjach i cieszę się, że wygrał ten wariant. Dużo osób jeździ rowerem, chodzi z kijkami, biega. Nie mamy żadnych ścieżek, więc taka trasa pozwoli na bezpieczne uprawianie aktywności fizycznej. A i dużo osób chodzi tędy do pracy - mówi pani Anna.

Następnym etapem w kierunku realizacji inwestycji będzie opracowanie dokumentacji technicznej, ale i uzyskanie wymaganych zezwoleń - zgodnie z przyjętą przez mieszkańców koncepcją przebiegu trasy. Co ważne, ścieżka ma być zaprojektowana w taki sposób, by bezkonfliktowo mogli ją użytkować zarówno rowerzyści, jak i wrotkarze oraz piesi.

Alicja Kucharska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.